Het Italiaans-Amerikaanse autoconcern Fiat Chrysler heeft in het eerste kwartaal meer auto’s verkocht dan een jaar eerder, maar moest wel een groter verlies slikken.
Dat had onder meer te maken met kosten verbonden aan de volledige inlijving van het Amerikaanse Chrysler begin dit jaar, zo blijkt uit cijfers die het bedrijf woensdag presenteerde.
De autoverkoop steeg in het afgelopen kwartaal met 9 procent naar 1,11 miljoen voertuigen, geholpen door een sterke vraag naar Jeeps. De wereldwijde omzet nam met 11 procent toe tot 22,1 miljard euro. Onder de streep stond echter een nettoverlies van 335 miljoen euro, tegen een min van 83 miljoen euro een jaar eerder.
Fiat Chrysler maakte dinsdag bekend de komende 5 jaar de productie van Jeeps flink te willen laten groeien. Ook heeft het bedrijf ambitieuze uitbreidingsplannen met de merken Alfa Romeo en Maserati. Het concern wil in 2018 een wereldwijde verkoop behalen van 7 miljoen auto’s.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl